om pappersmuggar | UniCup

om pappersmuggar

Tyvärr är denna artikel enbart tillgänglig på Polska, Brittisk Engelska och Franska. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in this site default language. You may click one of the links to switch the site language to another available language.

W ciągu kilku ostatnich lat rynek opakowań jednorazowych uległ znacznym zmianom. Stały się one bardziej przyjazne środowisku. Ekologiczne odpowiedniki pojawiły się praktycznie wszędzie tam, gdzie wcześniej stosowane były tworzywa sztuczne. Jeszcze do niedawna naczynia jednorazowe produkowane były przede wszystkim z plastiku. Obecnie zdecydowanie częściej wykonuje się je z biodegradowalnych materiałów, takich jak np. papier. Nasze papierowe kubki termoizolacyjne są przyjazne środowisku.

W przeciwieństwie do opakowań plastikowych kubki papierowe z nadrukiem ulegają w określonym czasie całkowitemu rozkładowi. Wytwarzane są wyłącznie z surowców odnawialnych lub wtórnych, a także przyczyniają się do bardziej optymalnego ich wykorzystywania.

Idealnym przykładem działań ekologicznych (przyjaznych środowisku) może być fakt, że kubki papierowe z nadrukiem wybierane są przez największych liderów rynku, czyli m.in. modne kawiarnie, duże sieci fast- food czy popularne stacje benzynowe. Dzięki temu stopniowo budowana jest świadomość konsumentów na temat recyklingu oraz segregacji odpadów.

Oto przykłady nadruków na kubkach i ich zastosowanie w marketingu:

PRODUKTMARKNADSFÖRING
PRODUKTMARKNADSFÖRING
SNABBMATSRESTAURANGER, KAFÉER, BARER
SNABBMATSRESTAURANGER, KAFÉER, BARER
PROFESSIONELL ANVÄNDNING AV PAPPERSMUGGAR
PROFESSIONELL ANVÄNDNING AV PAPPERSMUGGAR
SKÖNHET OCH HÄLSA
SKÖNHET OCH HÄLSA
SOCIALA OCH PRIVATA EVENEMANG
SOCIALA OCH PRIVATA EVENEMANG
IDROTT
IDROTT
PASSAGERARTRANSPORT
PASSAGERARTRANSPORT
HOTELL
HOTELL
Historia av pappersmuggar
Historia av pappersmuggar

Alkoholfria och alkoholhaltiga drycker, reklam för kaffe och te

Om ditt mål är att tillhandahålla information till massan av användare/massgemenskap?

Har du en målgrupp av kunder?

Kanske är det en ungdomsgrupp. Om så är fallet är det mycket bra, eftersom reklam placerad på våra värmeisolerande engångs pappersmuggar som används under festivaler, konserter, kvällar, privata fester, när ungdomar slappnar av i trevligt sällskap kombinerat med din information, ska förknippas med något trevligt och bra. Din reklam blir helt enkelt en del av nöjet!

promocje1 promocje3 promocje4 promocje5

Vi erbjuder dubbelväggiga värmisolerade muggar som lämpar sig perfekt för varma och kalla drycker.

Reklamfält på muggen kan användas för att trycka logotyp av ditt företag, reklamkampanj, reklam av säsongsbetonade rätter och andra erbjudanden. Tryck inte kräver stora utgifter, och kan kombinera 8 till 12 projekt. Snabb beredning tillåter användning av våra muggar som en hög kvalitets reklamgadget utan ytterligare reklammaterial.

Genom att erbjuda drycker för avhämtning i vår mugg med reklam av din café, utökar du kretsen av dina potentiella kunder. Folk på gatan, i parken, på kanten av havet som tittar på dina kunder med estetiska och vackra muggar i sina händer, kan vara intresserade av ditt erbjudande och bli dina potentiella kunder.

Kontor, konferenser, utställningar, banker, bilsalonger, servicecentrar, hotell, seminarier, barnlekplatser, universitet.

Sedan tidens början bibehåller vi traditionen av gästfrihet, erbjuder vi våra gäster varma eller kalla drycker. Om det finns många gäster under dagen, en isolerade engångs pappersmugg kan hjälpa oss.

Ett reklamfält på muggen kan användas för att trycka logotyp av ditt företag, marknadsföring, reklamkampanj, produktreklam eller tjänst. Utan tvekan kommer dina kunder att uppskatta kvaliteten på tjänsterna och kommer at uppmärksamma information samt sättet för dess leverans. Dina kunder ska komma ihåg trevlig service, en god föreslogen dryck i estetisk och vacker mugg, tillfredsställelse utan rädsla för brännskador. Informationen som förmedlas på så trevligt sätt kommer att tränga djupt in i deras undermedvetande. Du, i sin tur, kommer att vara på den prioriteringslista över deras leverantörer när kunderna behöver en sådan produkt.

profesjonalne4 profesjonalne3 profesjonalne2 profesjonalne1

Fitness och wellness klubbar, skönhetssalonger, vårdcentraler, SP-lounger.

Värdet på dina varor höjs av tilläggstjänster. Erbjud dina gäster en mugg med varm dryck på en kall dag eller en kall drink under dagens hetta. Med hjälp av vår dubbelväggig värmeisolerad mugg, och i synnerhet av dess hög kvalitets reklamfält, kan du förmedla information om främjande åtgärder, nya produkter och tjänster.

Din tjänst kommer att bli mycket uppskattad, och reklam på vår mugg kommer att sälja dina produkter och tjänster. Människor som besöker ett företag är trots allt inriktade på skönhet och estetik och de kommer för att förverkliga drömmen om en vackert, godt och lyckligt liv. Det är en slags meditation och avslappning, möjlighet att sticka iväg från vardagsslit. Vårt undermedvetande öppnar upp till den erfarenhet i det ögonblicket och reklam finner framgångsrikt mottagare.

Födelsedagar, möten, picknick, festivaler, bröllop, Alla hjärtans dag, nyår, företagsevenemang, utställningar, konserter.

promocje1Skapa en unik atmosfär av din händelse. Är det inte att vi kommer ihåg en väl tid, glädje och lycka upplevda i vårt liv?

Tack vare dubbelväggiga värmeisolerade muggar kan du skicka ett meddelande till deltagare i evenemanget och att säkerställa på detta sätt en festlig stämning. Struktur och teknik av vår mugg är speciellt desigande för att använda reklamfält, varvid tryckskvalitet är inte sämre än den i glansigt magasin. Dessutom är vår mugg utrustad med en vacker värmeisolering, och dina gäster kommer att känna estetisk njutning utan rädsla att bränna sig med varm dryck.

Idrottsevenemang, reklam av idrottstävlingar och idrottslag, foto av iddrotslag på muggen.

Är du förknippad med sport?

Det är möjligt att ditt företag är en sponsor av ett idrottslag. Vår dubbelväggig värmeisolerade mugg är ett perfekt reklamfält som du framgångsrikt kan använda för att göra reklam för ditt företag, produkter eller tjänster under tävlingar med deltagande av en stor publik.

Det är möjligt att du gillar eller brinner för vissa sportgrenar, eller dina barn är intresserade av lagidrott. Du kan beställa muggar med logotypen av ditt favoritklubb, med lagfoto eller ihågkomna moment av idrottsevenemang som har gitt framgång till laget. Dessa engångsmuggar kan användas för att förbättra och bibehålla kämpaglöd i laget.

Busstransport, flygbolag, transport på järnväg, färjor, oceangående och havsgående kryssningsfartyg.

Föreställ dig en situation när du reser med tåg, buss, flyg och passageraren bredvid eller framför dig dricker något gott från en vacker mugg, njuter av den utmärkta tjänsten och glädje medan han/hon tittar med drömmane ögon på vackra gående landskapet och flödande moln.

Naturligtvis, du kommer att uppmärksamma inskrift på muggen. Det är den som ger stora möjligheten att publicera reklam av varje produkter eller tjänster. Vår mugg är ett bra område för reklam. På våra muggar har vi kombinerat kvalitet av reklam från ett glansigt magasin med värmeisolering för att kunna ha nöjet att dricka en varm dryck utan rädsla för att bränna sig.

promocje6

Gäster på hotell får en ytterligare tjänst och känner tillfredsställelse. I dina muggar kan de förbereda te eller kaffe på rummet. Medan promenader längs gator i gamla stan eller vid kusten av brusande hav kan de köpa en dryck och ta den med efter att beundra solnedgången och drömma om något vackert. Varma bibetydelsen i samband med vistelse på ditt hotell kommer att kännas hos varje gäst. Andra människor på gatan, i parken, på kanten av havet, som ser dina kunder med muggar i händer kan vara intresserade av ditt erbjudande och bli dina potentiella kunder.

Paper cups have been documented in imperial China, where paper was invented by 2nd century BC. Paper cups were known as chih pei and were used for the serving of tea. They were constructed in different sizes and colors, and were adorned with decorative designs. Textual evidence of paper cups appears in a description of the possessions of the Yu family, from the city of Hangzhou.

The modern paper cup was developed in the 20th century. In the early 20th century, it was common to have shared glasses or dippers at water sources such as school faucets or water barrels in trains. This shared use caused public health concerns. One notable investigation into their use was the study by Alvin Davison, biology professor at Lafayette College, published with the sensational title “Death in School Drinking Cups” in Technical World Magazine in August 1908, based on research carried out in Easton, Pennsylvania’s public schools. The article was reprinted and distributed by the Massachusetts State Board of Health in November 1909.

Based on these concerns, and as paper goods (especially after the 1908 invention of the Dixie Cup) became cheaply and cleanly available, local bans were passed on the shared-use cup. One of the first railway companies to use disposable paper cups was the Lackawanna Railroad, which began using them in 1909. By 1917, the public glass had disappeared from railway carriages, replaced by paper cups even in jurisdictions where public glasses had yet to be banned.

Paper cups are also employed in hospitals for health reasons. In 1942 the Massachusetts State College found in one study that the cost of using washable glasses, re-used after being sanitized, was 1.6 times the cost of using single-service paper cups.These studies, as well as the reduction in the risk of cross-infection, encouraged the use of paper cups in hospitals.

Dixie cups

“Dixie cup” redirects here. For the type of naval headgear, see Sailor cap.
Dixie Cup is the brand name for a line of disposable paper cups that were first developed in the United States in 1907 by Lawrence Luellen, a lawyer in Boston, Massachusetts, who was concerned about germs being spread by people sharing glasses or dippers at public supplies of drinking water. Luellen developed an ice-cooled water-vending machine with disposable cups, and with another Bostonian, Hugh Moore, embarked on an advertising campaign to educate the public and to market his machine, principally to railroad companies. Professor Davison’s study was instrumental in abolishing the public glass and opening the door for the paper cup. Soon, the devices, which would dispense cool water for one cent, became standard equipment on trains.

The Dixie Cup was first called “Health Kup”, but from 1919 it was named after a line of dolls made by Alfred Schindler’s Dixie Doll Company in New York. Success led the company, which had existed under a variety of names, to call itself the Dixie Cup Corporation and move to a factory in Wilson, Pennsylvania. Atop the factory was a large water tank in the shape of a cup.

In 1957, Dixie merged with the American Can Company. The James River Corporation purchased American Can’s paper business in 1982. The assets of James River are now part of Georgia-Pacific, a subsidiary of Koch Industries, the second largest privately owned company in the United States. In 1983, production moved to a modern factory in Forks, Pennsylvania. The original factory in Wilson has sat vacant ever since. The closing of the factory also prompted Conrail to abandon the Easton & Northern railroad branch, of which Dixie Cups was the last major customer.

In 1969, the Dixie Cup logo was created by Saul Bass, a graphic designer known for his motion picture title sequences.

Vi levererar överallt i världen
Rozpocznij tam gdzie jesteś. Wykorzystaj to co masz.
Zrób to co możesz. -Arthur Ashe
Twoje życie staje się lepsze nie przez przypadek,
ale dzięki zmianie. -Jim Rohn