om pappersmuggar | UniCup

om pappersmuggar

Tyvärr är denna artikel enbart tillgänglig på Polska, Brittisk Engelska och Franska. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in this site default language. You may click one of the links to switch the site language to another available language.

W ciągu kilku ostatnich lat rynek opakowań jednorazowych uległ znacznym zmianom. Stały się one bardziej przyjazne środowisku. Ekologiczne odpowiedniki pojawiły się praktycznie wszędzie tam, gdzie wcześniej stosowane były tworzywa sztuczne. Jeszcze do niedawna naczynia jednorazowe produkowane były przede wszystkim z plastiku. Obecnie zdecydowanie częściej wykonuje się je z biodegradowalnych materiałów, takich jak np. papier. Nasze papierowe kubki termoizolacyjne są przyjazne środowisku.

W przeciwieństwie do opakowań plastikowych kubki papierowe z nadrukiem ulegają w określonym czasie całkowitemu rozkładowi. Wytwarzane są wyłącznie z surowców odnawialnych lub wtórnych, a także przyczyniają się do bardziej optymalnego ich wykorzystywania.

Idealnym przykładem działań ekologicznych (przyjaznych środowisku) może być fakt, że kubki papierowe z nadrukiem wybierane są przez największych liderów rynku, czyli m.in. modne kawiarnie, duże sieci fast- food czy popularne stacje benzynowe. Dzięki temu stopniowo budowana jest świadomość konsumentów na temat recyklingu oraz segregacji odpadów.

Oto przykłady nadruków na kubkach i ich zastosowanie w marketingu:

PRODUKTMARKNADSFÖRING
PRODUKTMARKNADSFÖRING
SNABBMATSRESTAURANGER, KAFÉER, BARER
SNABBMATSRESTAURANGER, KAFÉER, BARER
PROFESSIONELL ANVÄNDNING AV PAPPERSMUGGAR
PROFESSIONELL ANVÄNDNING AV PAPPERSMUGGAR
SKÖNHET OCH HÄLSA
SKÖNHET OCH HÄLSA
SOCIALA OCH PRIVATA EVENEMANG
SOCIALA OCH PRIVATA EVENEMANG
IDROTT
IDROTT
PASSAGERARTRANSPORT
PASSAGERARTRANSPORT
HOTELL
HOTELL
Historia av pappersmuggar
Historia av pappersmuggar

Alkoholfria och alkoholhaltiga drycker, reklam för kaffe och te

Om ditt mål är att tillhandahålla information till massan av användare/massgemenskap?

Har du en målgrupp av kunder?

Kanske är det en ungdomsgrupp. Om så är fallet är det mycket bra, eftersom reklam placerad på våra värmeisolerande engångs pappersmuggar som används under festivaler, konserter, kvällar, privata fester, när ungdomar slappnar av i trevligt sällskap kombinerat med din information, ska förknippas med något trevligt och bra. Din reklam blir helt enkelt en del av nöjet!

promocje1 promocje3 promocje4 promocje5

Vi erbjuder dubbelväggiga värmisolerade muggar som lämpar sig perfekt för varma och kalla drycker.

Reklamfält på muggen kan användas för att trycka logotyp av ditt företag, reklamkampanj, reklam av säsongsbetonade rätter och andra erbjudanden. Tryck inte kräver stora utgifter, och kan kombinera 8 till 12 projekt. Snabb beredning tillåter användning av våra muggar som en hög kvalitets reklamgadget utan ytterligare reklammaterial.

Genom att erbjuda drycker för avhämtning i vår mugg med reklam av din café, utökar du kretsen av dina potentiella kunder. Folk på gatan, i parken, på kanten av havet som tittar på dina kunder med estetiska och vackra muggar i sina händer, kan vara intresserade av ditt erbjudande och bli dina potentiella kunder.

Kontor, konferenser, utställningar, banker, bilsalonger, servicecentrar, hotell, seminarier, barnlekplatser, universitet.

Sedan tidens början bibehåller vi traditionen av gästfrihet, erbjuder vi våra gäster varma eller kalla drycker. Om det finns många gäster under dagen, en isolerade engångs pappersmugg kan hjälpa oss.

Ett reklamfält på muggen kan användas för att trycka logotyp av ditt företag, marknadsföring, reklamkampanj, produktreklam eller tjänst. Utan tvekan kommer dina kunder att uppskatta kvaliteten på tjänsterna och kommer at uppmärksamma information samt sättet för dess leverans. Dina kunder ska komma ihåg trevlig service, en god föreslogen dryck i estetisk och vacker mugg, tillfredsställelse utan rädsla för brännskador. Informationen som förmedlas på så trevligt sätt kommer att tränga djupt in i deras undermedvetande. Du, i sin tur, kommer att vara på den prioriteringslista över deras leverantörer när kunderna behöver en sådan produkt.

profesjonalne4 profesjonalne3 profesjonalne2 profesjonalne1

Fitness och wellness klubbar, skönhetssalonger, vårdcentraler, SP-lounger.

Värdet på dina varor höjs av tilläggstjänster. Erbjud dina gäster en mugg med varm dryck på en kall dag eller en kall drink under dagens hetta. Med hjälp av vår dubbelväggig värmeisolerad mugg, och i synnerhet av dess hög kvalitets reklamfält, kan du förmedla information om främjande åtgärder, nya produkter och tjänster.

Din tjänst kommer att bli mycket uppskattad, och reklam på vår mugg kommer att sälja dina produkter och tjänster. Människor som besöker ett företag är trots allt inriktade på skönhet och estetik och de kommer för att förverkliga drömmen om en vackert, godt och lyckligt liv. Det är en slags meditation och avslappning, möjlighet att sticka iväg från vardagsslit. Vårt undermedvetande öppnar upp till den erfarenhet i det ögonblicket och reklam finner framgångsrikt mottagare.

Födelsedagar, möten, picknick, festivaler, bröllop, Alla hjärtans dag, nyår, företagsevenemang, utställningar, konserter.

promocje1Skapa en unik atmosfär av din händelse. Är det inte att vi kommer ihåg en väl tid, glädje och lycka upplevda i vårt liv?

Tack vare dubbelväggiga värmeisolerade muggar kan du skicka ett meddelande till deltagare i evenemanget och att säkerställa på detta sätt en festlig stämning. Struktur och teknik av vår mugg är speciellt desigande för att använda reklamfält, varvid tryckskvalitet är inte sämre än den i glansigt magasin. Dessutom är vår mugg utrustad med en vacker värmeisolering, och dina gäster kommer att känna estetisk njutning utan rädsla att bränna sig med varm dryck.

Idrottsevenemang, reklam av idrottstävlingar och idrottslag, foto av iddrotslag på muggen.

Är du förknippad med sport?

Det är möjligt att ditt företag är en sponsor av ett idrottslag. Vår dubbelväggig värmeisolerade mugg är ett perfekt reklamfält som du framgångsrikt kan använda för att göra reklam för ditt företag, produkter eller tjänster under tävlingar med deltagande av en stor publik.

Det är möjligt att du gillar eller brinner för vissa sportgrenar, eller dina barn är intresserade av lagidrott. Du kan beställa muggar med logotypen av ditt favoritklubb, med lagfoto eller ihågkomna moment av idrottsevenemang som har gitt framgång till laget. Dessa engångsmuggar kan användas för att förbättra och bibehålla kämpaglöd i laget.

Busstransport, flygbolag, transport på järnväg, färjor, oceangående och havsgående kryssningsfartyg.

Föreställ dig en situation när du reser med tåg, buss, flyg och passageraren bredvid eller framför dig dricker något gott från en vacker mugg, njuter av den utmärkta tjänsten och glädje medan han/hon tittar med drömmane ögon på vackra gående landskapet och flödande moln.

Naturligtvis, du kommer att uppmärksamma inskrift på muggen. Det är den som ger stora möjligheten att publicera reklam av varje produkter eller tjänster. Vår mugg är ett bra område för reklam. På våra muggar har vi kombinerat kvalitet av reklam från ett glansigt magasin med värmeisolering för att kunna ha nöjet att dricka en varm dryck utan rädsla för att bränna sig.

promocje6

Gäster på hotell får en ytterligare tjänst och känner tillfredsställelse. I dina muggar kan de förbereda te eller kaffe på rummet. Medan promenader längs gator i gamla stan eller vid kusten av brusande hav kan de köpa en dryck och ta den med efter att beundra solnedgången och drömma om något vackert. Varma bibetydelsen i samband med vistelse på ditt hotell kommer att kännas hos varje gäst. Andra människor på gatan, i parken, på kanten av havet, som ser dina kunder med muggar i händer kan vara intresserade av ditt erbjudande och bli dina potentiella kunder.

Informacje o papierowych kubkach można znaleźć już imperialistycznych Chinach, gdzie około II w. p. n. e, został wynaleziony papier. Kubki papierowe były tam znane jako chin pei stosowane do podawania herbaty. Ozdabiane zaprojektowanymi wzorami były wykonywane w różnych rozmiarach i kolorach. Piśmienne dowody istnienia papierowych kubków pojawiają się w opisach stanu majątkowego rodziny Yu pochodzącej z miasta Hangzhou.

Współczesny kubek papierowy został udoskonalony w XX w. Z początkiem XX w. powszechnie używano szklanych kubków z baryłkami z wodą w pociągach i szkołach. Ta popularność wynikała z dbałości o zdrowie publiczne. Dowodzi tego analiza przeprowadzona przez Alvina Davidsona, profesora biologii w Uniwersytecie Lafayette, opublikowana pod sugestywnym tytułem „Śmierć w szkolnych kubkach” w czasopiśmie Świat Techniczny w sierpniu 1908 r., która oparta była na badaniach wykonanych w szkołach publicznych w Easton w Pensylwanii. Artykuł był przedrukowany i rozpowszechniony przez Państwową Radę Zdrowia stanu Massachusetts w listopadzie 1909r.

Opierając się na powyższym i jako że wyroby z papieru (szczególnie po 1908r., kiedy wynaleziono kubek Dixie) stały się tańsze i łatwo dostępne, wprowadzono lokalne zakazy w stosunku do powszechnie używanej szklanki wielokrotnego użytkuJednym z  pierwszych kolejowych przewoźników, który zaoferował swoim klientom papierowe kubki w 1909r. był Lackawanna Railroad. Do 1917r. z wagonów kolejowych zniknęły szklanki, bo zostały zastąpione papierowymi kubkami. Te zaczęły królować nawet w instytucjach sądowych, gdzie szklanki zostały wycofane na dobre.

Z przyczyn zdrowotnych kubki papierowe znajdują zastosowanie w szpitalach. W 1942r. Państwowy Uniwersytet w Massachusetts w jednym z badań udowodnił, że koszt wykorzystania szklanek wielokrotnego użycia, ponownie używanych po dezynfekcji, był 1,6 razy większy od kosztu zastosowania jednorazowych papierowych kubków. Zarówno takie badania jak ograniczenie ryzyka infekcji były bezpośrednią przyczyną stosowania kubków papierowych w szpitalach. 

Kubki Dixie

Kubki Dixie zmieniły bieg historii. Wystarczy przyjrzeć się kubkom żeglarskim. Dixie jest nazwą markową papierowych kubków, które po raz pierwszy zostały udoskonalone w USA w 1907r. przez Lawrence’a Luellen’a, bostońskiego prawnika z Massachusetts. Był on uznany za osobę walczącą z rozpowszechnianiem drobnoustrojów wśród osób używających tych samych szklanek w miejscach publicznych. Luellen udoskonalił automat do zimnej wody z jednorazowymi kubkami. Jego współpracownikiem był inny bostończyk Hugh Moore, zaangażowany w kampanię reklamową, pokazującą społeczeństwu i rynkowi zalety automatu. Szczególnym adresatem reklamy byli przewoźnicy kolejowi. Badania profesora Davidsona miały kluczowe znaczenie w wycofaniu szklanek i otwarciu się na papierowe kubki. Niedługo potem zimna woda za jednego centa z automatu w pociągu była na porządku dziennym.

Kubek Dixie był początkowo nazywany Zdrowym Kubkiem, ale po 1919r. był nazywany jak lalki Alfreda Schindler’a z Fabryki Lalek w Nowym Jorku. Sukces doprowadził firmę, funkcjonująca pod różnymi nazwami, do uzyskania ostatecznie nazwy Dixie Cup Corporationi przeniesienia do fabryki w Wilson w Pensylwanii. Z lotu ptaka fabryka miała kształt potężnego zbiornika wodnego w kształcie kubka.

1957r. Dixie połączyło się z American Can Company wspomaganym w 1982r. przez The James River Corporation. Aktywa James River są obecnie częścią Georgia- Pacific, uzupełniającego Koch Industries, drugiej prywatnej pod względem wielkości firmy w Stanach Zjednoczonych. W 1983r. produkcja została przeniesiona do nowoczesnej fabryki w Forks, Pensylwania. Fabryka- matka z Wilson opustoszała. Jej zamknięcie skłoniło Conrail do porzucenia The Easton & Northern z branży kolejowej, której Dixie Cups było ostatnim największym klientem.

1969r. Saul Bass, projektant grafiki znany z tytułów filmowych, wykreował logotyp Dixie .

Vi levererar överallt i världen
Rozpocznij tam gdzie jesteś. Wykorzystaj to co masz.
Zrób to co możesz. -Arthur Ashe
Twoje życie staje się lepsze nie przez przypadek,
ale dzięki zmianie. -Jim Rohn